Farbror Blå

Och där gick min streak i stöpet.. Har tränat alla dagar fram till idag. Var påväg och skulle avsluta dagen på ett temapass på Friskis&Svettis Linköping efter en heldag i Linköping med goda vänner innan jag skulle bege mig tillbaka till Örebro. Något förvirrad försökte jag leta mig fram med bilen längs gatorna i staden som jag inte känner till så väl. Plötsligt börjar blåljus jaga mig, jag blir utskälld, hotad att få mitt körkort indraget, en bot på 3000 kr och min egen bildörr slängd i ansiktet. Allt detta pga att jag i mitt letande efter rätt väg missat att lämna företräde till gångare på ett övergångställe.
 
Ja, jag gjorde fel.. Jag skulle varit uppmärksam på övergångsstället!!
En bot = helt okej! (kanske hade räckt med 1500kr, men skitsamma)
Men resten som jag utsattes för var överträdelse av polisen. Jag grät, skakade och förstod knappt vad jag hade gjort, medans polisen uttnyttjade sin makt och betede sig som att jag var en kallblodig brottsling som borde spärras in.
 
Tack farbror blå! Jag har tack vare denna händelse tappat helt förtroendet för er. Jag är numera rädd för er. Jag har blivit 3000 kr fattigare. Jag känner mig osäker vid ratten. Min fina helg avsultades i tårar. Och jag har förlorat min streak.. Tack!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0