Danföreboostday!

Jag längtar så jag dör till imorgon. Då är det nämligen Funkis Boost day på friskis Örebro, typ som julafton för alla oss funktionärer och vi får välja och vraka mellan massa goa pass och föreläsningar med grymma instruktörer från när och fjärran. Jag ska få träna på löptekniken på förmiddagen, sen ska jag äntligen få cykla med grymma Jessica Clarén, och sist ska jag få pröva på den där amerikanska träningsformen Piloxing. Så himla kul! Så här beskrivs passen imorgon!
 
Löpteknik - Teori och Praktik med Peter Virtanen

Vill du utveckla din egen löpteknik och få en förståelse för hur ett bra löpsteg ser ut? Då har du ett gyllene tillfälle här. Peter Virtanen arbetar på ÖliF, är f.d. elitlöpare och numera tränare, kommer i konferenssa- len att prata anatomi och fysiologi kopplat till löpningen samt löpningens biomekanik. Därefter får du möjlighet att praktiskt träna löpteknik utomhus. Du som anmäler dig till detta deltar både inne och ute. 

Cykla på riktigt med Jessica Clarén

Intervaller fast annorlunda, men ändå inte. Du slussas smart igenom ett pass med härli- ga rytmer och med en drivkraft att göra ditt hjärta starkare och varje andetag större. Du kommer ta din förmåga på cykeln till en annan dimension – känslosamt, starkare och smartare. 

 
Piloxing med Pernilla Ström

Sleek, sexy, powerful – tre ledord i trä- ningsformen Piloxing från Hollywood. En spännande och disciplinerad intervallträning mixad med pilates, boxning och dans i ett högt tempo. Du tränar uthållighet, styrka och smidighet. Passet avslutas med tuff rump- och magträning. 

 

Jag läääängtar!

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0