Core

Idag provade jag Core för första gången. Det var mycket jobbigt. Jag kände mig nästan svag ibland. Helt ärligt så trodde jag att jag skulle vara starkare i mage och rygg än vad jag upplevde på passet. Vill egentligen skylla på att jag har tränat så mycket denna veckan, men jag tror faktiskt inte det hade spelat så stor roll. Men en sak som jag kan skylla på i alla fall är att jag sen jag ledde pass i torsdags haft väldigt ont i mitt knä, vilket gjorde att jag inte kunde utföra benböj, utfallssteg och balansövningar ordentligt idag. Ska försöka vila knät, men det är så svårt när man har så kul på jympagolvet.
 
Så här skriver friskis om sina corepass:
Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Du tränar utan redskap, det vill säga med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående. Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika övningar för rygg. mage, bålstyrka och stabilitet. Core har ingen uttalad konditionsträning, så komplettera gärna med t ex spinning, jympa, stavgång, jogging eller liknande.

/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0