Boostad

Vaknade upp i morse fortfarande full av både inspiration, glädje, träningsvärk och mat från gårdagens BoostDay på friskis. Jag började dagen med en föreläsning kring löpteknik och därefter lite praktiskt runt löpning. Peter Virtanen guidade oss igenom ett antal löpteknik övningar som förhoppningsvis kommer kunna behärskas när jag väl har fått göra dom ett antal gånger, men igår kände jag mig mest som en avdankad travhäst som försökt ge sig ut på banan igen. Fick massa tips för hur jag kan träna för att jag inte ska ha så mycket problem med benhinnorna som jag har och dessa övningar ska jag verkligen ta till mig. Vi fick också springa en och filmas framför honom som han senare kommer återkomma per mail med kommentarer kring vårt löpsteg och vad vi kan jobba med. Det är något jag verkligen ser fram emot!
 
Efter löpningen var det dax för lunch och sedan fick jag rusa med magen full upp till ett fantastiskt spinningpass med Jessica Clarén. Alltså jag säger det igen, Helt fantastiskt spinning pass! Hon guidade oss säkert och på ett roligt sätt igenom ett pass med galet tunga intervaller på ett helt nytt sätt i sadeln. Att spinning kan se så olika ut.. Jag som inte ens gillar spinning satt och njöt hela passet, trots att musklerna skrek. Men vi hade fått svära en ed för Jessica innan passet rullade igång att vi aldrig skulle ta ett tramptag över mjölksyratrösklen för syftet med passet var istället att jobba med cykelmuskulaturen. Förutom att det var kul att få möta Jessica som jag har hört så mycket fantastiskt om, så var det kul att se en annan inspirationskälla som medverkande på passet, nämligen träningsglädje Sara, vars blogg och pod jag inspireras massivs av och har gjort under lång tid. Hade gärna velat att Sara höll nått pass igår också, men den får förhoppningsvis bli en annan gång. :-)
 
Direkt efter det sköna men jobbiga cykelpasset så var det dax att prova Piloxing. Blandning mellan boxning och pilates, och något som jag vet många Hollywoodkändisar håller på med. Jag var dock inte så imponerad. Svårt, snabbt, och för upptrissat är min upplevelse av det hela. Men instruktören var peppande och duktig, men jag kände mig mest lost..
 
Drypande av svett åkte jag sedan hem, duschade, bytte om och begav mig sedan till festen med hela friskisgänget. Efterättsbuffén var pricken över i:et men också den som höll mig vaken hela natten då jag antagligen åt lite för mycket. ;-)
 
Tack kära friskis för en underbar dag!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0