Tysslingerundan och skyr

Skulle egentligen träffat en vän idag, men tyvärr blev hon fast med sitt uppsatsskrivande så jag fick en hel dag utan en ända planering.. Eftersom jag nu känner mig frisk så kändes det som att det var läge för en cykeltur. Tog med mig en vän och begav mig ut på een runda runt Tysslingen som är en sjö här i Örebro. Rundan i sig är endast ca 3 mil, men med dit färd och hemfärd blev det 5 mil. Mycket trevlig runda, men väldigt mycket grusvägar (körde alltså inte racern) som jag inte kände mig upplagd för att cykla på. Men det fanns fina vyer att titta på, så jag försökte cykla lugnt och stilla och bara njuta av värmen och utsikten.
 
 
Vi tog ett stopp vid ett fågeltorn där man kunde klättra upp och titta på utsikten över norra Tysslingen. Vi hade med oss lite matsäck som fyllde oss med energi.
 
 
Vi hade bland annat med oss varsin Skyr som är en isländsk yoghurt som görs på skummmjölk. Den innehåller massor av protein och ger bra mättnad.
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0