Tisdagsrutin

Jag är lite av en rutinmänniska. Jag gillar när jag har koll, och rutin på saker. Särskilt gillar jag att ha rutin på saker som får mig att må bra. Nu verkar det som att jag har fått en rutin på mina tisdagar som får mig att må bra och ger mig massor av energi.
 
Tisdagar är min handlingsdag. Det är då skafferiet ska fyllas på med diverse protein, kolhydrat och fettkällor. De senaste tisdagarna har jag gått upp ur sängen hyfsat tidigt (hm, tidigt för mig i alla fall). Klätt på mig träningskläder och promenerat till affären innan frukost. I affären vid nio-tiden är det lugnt och skönt, varorna fylls på och expediterna är trevliga. När jag sedan kommer hem så kan jag verkligen belöna mig med en stor fräsch frukost med allt det där som man vill ha! Och dessutom blev handlingen förenad med både nytta och nöje, innan klockan 10.00. Hela förmiddagen finns då kvar! Me like!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0