Spontanträna

Drygt en vecka kvar till Göteborgsvarvet. I år har jag inte känt samma längtan till tiden efter Göteborgsvarvet. Tidigare år har jag liksom längtat mer till att träning som man lägger ner inför varvet ska vara över så att man kan börja träna på ett annat sätt med mer spontan träning och mer varierad träning. Men det har jag inte alls känt på samma sätt i år. Kanske är det för att jag är så löparfrälst numera så att löpningen är en del av min vardag. Eller så är det för att jag i år har varit mer varierad i min träning eftersom jag måste hålla ett fokus på tjejklassikern också. Och i och med det fokuset så kanske jag även har blivit ännu mer vältränad och orkar hålla det här hårda träningsschemat som jag numera håller. Jag gillar det, men idag kände jag att det ska ändå bli lite skönt när gbgvarvet är över och jag kan spontanträna mer.
 
Spontanträna idag innebär att jag förstör lite för mitt eget löparschema. Det går inte att få ut lika mycket i löpningen som jag vill om jag dagen innan tillexempel har fått ett infall om att köra ett tugnt skivstångpass där jag dessutom spontant har känt att jag är i form för att pröva att öka i vikt på benövningarna. Därför försöker jag att inte spontanträna så mycket under Göteborgsvarvsträningen, alltså typ hela våren..
Spontanträna är ju fantastiskt, och jag älskar när vänner hör av sig och undrar om vi ska träffas över träning istället för en fika. Jag älskar också att dra ut på spontana löparpass som inte innebär prestation eller snabbatider. Även ikväll kände jag att ett spontant träningspass skulle vara roligt, men denna veckan är ju tanken att jag ska dra ner på träningen och ladda upp inför gbgvarvet, så ett spontanpass sitter inte på sin plats just nu.
En vecka kvar, sen ska jag spontanträna!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0