Kraftansträngningar

Vaknade omänskligt tidigt imorse, då jag drömde hemska mardrömmar och sen inte kunde somna om. Jag var tvungen att gå av mig mardrömmen och försöka tänka på nått annat, så jag stegade upp och mötes av sol och fler människor än vad jag kunnat ana så tidigt på morgonen. Det kändes nästan som klockan var runt 10, men när jag sedan kom hem igen så förvånades jag över att klockan inte ens slagit 7.00.
 
Eftersom dagen skulle bjuda på en och annan kraftansträngning så laddade jag med lång och stor frukost.
 
Vid lunch befann jag mig på friskis för att leda pass då lunchpasset saknade basledare så fick jag hoppa in. Eftersom motionärerna egentligen var vana vid bas så försökte jag tygla mitt ganska hoppiga medelpass, men det gick inte riktigt. Både jag och motionärerna verkade pigga och glada, så det var ingen idé att sätta stopp.
 
Lunch på stan i solen och sedan häng på löplabbet för att hjälpa kompis att köpa nya löparskor. Kan knappt gå in på löplabbet utan att fastna dräglandes framför alla fina grejer.
 
Någon timma senare var det dax för mitt ordinarie medelpass, och ska jag vara ärlig så var jag orolig om jag skulle orka. Men när man väl står där i mitten så är det svårt att inte bli laddad och energi som man inte trodde fanns bara bubblar ur en.
 
 
Nu är jag iallafall mör och glad och förtjänar dessutom vågrätt läge resten av kvällen!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0