Ingefära

Om bara en liten stund så beger jag mig mot Göteborg och varvet. In och hämta startbevis och gå runt och mysa bland alla montrar på mässan blir kvällens uppladdning och sen är det bara att lägga sig tidigt för sömn.
Även idag känner jag mig inte riktigt helt kry. Jag är rädd att jag inte ska kunna starta imorgon men det får tiden förutse. Idag har jag gurglat mig med saltvatten, och kokat te på ingefära, honung och lime. Ingefära är ju en fantastisk krydda som jag borde använda mer av.
 
 
 
Förutom att den motverkar förkyldning så har den andra posetiva hälsoeffekter. Visste du tillexempel att ingefära har fettförbrännande effekt? Den optimerar och förbättrar ämnesomsättning och matsmältning i och med att den innehåller många typer av bra ämnen. Ingefära är bra mot inflammationer, ledbesvär, magbesvär, huvudvärk, illamående, toxiner och även åksjuka. Den anses också stärka hjärta och förebygga blodproppar.
 
Mer ingefära åt folket!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0