Det närmar sig..

Här sitter jag och är fortfarande inte helt frisk.. Nästäppa, hosta och heshet är stadiet jag är inne i nu.. Och visst längtar jag efter träning, men jag känner ändå att min kropp är väl värd vila och det ska den få ett tag till. Dock börjar jag känna mig en aning stressad inför den första delen av tjejklassikern som är om endast 2 veckor. Klara av det kommer jag göra men jag vill ju klara det på en hyfsad tid och dessutom vill jag kunna njuta hela vägen. Dock vet jag ju inte vad en hyfsad tid är för en nybörjare, så jag satsar mer på njutningen. Konstigt egentligen hur jag under ett halvår tränar 3-5 pass löpning i veckan för att vara så förberedd till Göteborgsvarvet som det bara går, men när det om två veckor är dax för tjejvättern så har jag knappt skrapat ihop 30 mil.. Ojoj!
 
Sen oroar jag mig en del för lite småsaker såsom punktering? Jag har ju fortfarande inte lärt mig laga en punka. Det måste jag verkligen ta tag i så jag inte står där på tjejvättern och inte kan ta mig i mål pga punka..
Sen är det det där med cykelskor som alla mina cykelvänner (har dock inte så många) har tjatat på mig att det MÅSTE jag köpa! Den invisteringen har liksom runnit ut i sanden. Borde jag kanske köpa ett par? Och kommer jag då hinna cykla in dessa?
 
Hm, nu känner jag mig ännu mer oförberedd inför tjejvättern..
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0