Vättern runt..

..på insidan av vättern..
 
Ja, för idag drog jag av det första riktiga cykelpasset inför tjejvättern. 28 kilometer skrapade jag ihop och låg på en kilometer tid på 2,40 min/km i snitt. Ner till södra änden på ön och upp till norra änden och sedan ner tillbaka till Rökinge Haraldsgård. Det är jobbigare än man tror att ligga och pumpa på, och det är svårt att hålla fokusen när utsikten är så bedårande, med solen glittrande i vättern.
 
 
Några saker som har med cykeln att göra kom jag att tänka på under passets gång.
  • Mina fötter somnade och blev iskalla på min färd så jag måste funderar vidare på både cykelskor och/eller överdrag till min skor. 
  • Jag kom upp i höga hastigheter och om man ramlar så bör jag inte bara ha en ordentlig hjälm utan även skyddskläder på kroppen. Frågan är dock vad jag ska ha. En snygg och bra hjälm ska jag iallafall investera i.
  • Jag höll snitt på 2,40 min/km, frågan är vad man bör ligga i för en bra tid till tjejklassikern. Undra vad folk satsar på för tider.
  • Träningsschema nu framöver måste skärpas. Jag måste nu ge mer energi åt både cykeln och simningen. Hur nu det ska gå till i Göteborgsvarvsträningen.
Om du har tips eller svar på mina frågor så skriv gärna en kommentar.
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0