Vasaloppssöndag

Hade ställt alarmet på klockan 6.00 i morse för jag hoppades in i det yttersta att jag skulle få mig en reservplats på vasaloppsspinningen på Friskis&Svettis. Vasaloppsspinning är ett pass som cyklas till storbildsskärm från det att starten går, fram till att första man kommer in i mål, alltså ca 4 timmars spinpass. Tyvärr är passet så attraktivt så att man verkligen måste boka mitt i prick när dom släpper biljetterna, samt att man måste ha en gnutta tur också. För även om man sitter där och bokar precis när biljetterna släpps så blir det panikartat och har man otur kan man ändå hamna på reservplats 30..
 
När jag gick till sängs igår hade jag reservplats 3 och räknade därför kallt med att jag skulle få en plats till passet. Men när jag slog upp mina blå i morse så hade jag bara flyttats fram till reservplats 2.. Så mina planer fick ställas om, och jag fick istället njuta av vasaloppet i sängen..
 
Som vanligt så blir jag så himla rastlös och sugen när jag tittar på sådana där lopp. Så efter att ha sett både vasaloppet och gladiatorerna så kände jag mig som en uppumpad frustande gladiator själv, som ville ut och ta över världen..
På med joggingskorna och ut till 17 km i vårsol och ett stort leende på läpparna. En mycket fin och lagom jobbig löptur. Verkligen vad jag behövde, eftersom de senaste veckornas långpass inte alls har givit mig någon härlig känsla. Istälet har jag fått slita. Men nu satt alla kilometer där dom skulle! Detta ska jag fira med mat på Örebros bästa restaurang!!
 
Ps. Det kändes verkligen som det var dax att byta till vårlöparjackan idag! Jippy, våren är här!!
 
 
Sol ute sol inne, sol i hjärtat sol i sinne
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0