STARK

Det blev i alla fall två pass igår på min träningsdag. Ett löppass med korta intervaller på 150 meter x 12. Och på kvällen blev det ett skivstång/intervallpass med goda resultat. Eftersom det blev ett mindre pass än vad jag hade tänkte från början, så kunde jag verkligen maxa på skivstången. Jag ökade i vikter på alla skivstångsövningar utan triceps, där jag känner mig lite ovan och ostabil fortfarande. Och på biceps tog jag det lite lugnt eftersom jag har haft lite ont i min ena biceps några dagar. Men annars maxade jag på med vikt och kände verkligen att jag hade blivit starkare. Kul att inte bara bli snabbare och uthålligare i löpning utan också bli starkare. Resultat!

 

Igår bestämde jag mig för att skidsäsongen var över för den här vintern och satte igång med att försöka rengöra mina längdskidor. Tänkte att det skulle gå snabbt och enkelt eftersom jag köpt på mig så bra rengöringsmedel. Men vad jag fick slita, tejpvallan var galet svår att få bort och det tog ett par timmar innan jag kände mig nöjd. När jag var klar så hade jag tejpvalla över typ hela kroppen.. Tråkigt värre..  Men med detta så är skidsäsongen över och nu är det istället full fokus på cykling. Cykeln ska hämtas i Göteborg i morgon och i påsk blir det en premiär runda på min fina racer på Visingsö. Såhär såg det ut förra påsken på Visingsö. Hoppas det är lite varmare i år.

 

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0