Planering

Denna veckan har det varit lite svårt att få ihop min träning såsom jag vill ha den. Mitt mål är ju att utöver mina 3 löparpass i veckan samt mitt medelpass, också få in ett spinning och ett simpass inför kommande tjejklassiker. Denna veckan har jag inte fått till varken spinningen eller simpasset. Veckan har ju dock 2 dagar kvar, men dessa ska spenderas i Göteborg hos familjen. Jag ska iallafall packa ner både badkläder och spinningkläder så får vi se om jag hinner få till både och, målet kankse blir att få till ett utav dessa..
 
Något jag saknar under våren är den lite mer varierade och känslobaserade träning. Eftersom jag på våren alltid tränar inför Göteborgsvarvet så blir det så mycket löpning att jag knappt hinner eller orkar med något annat. Det gör att jag tillexempel inte kan gå på sådant som jag i stunden skulle vilja gå på, eller sånt som jag tycker är bra för mig. Typ intervall/Flex är ett pass jag verkligen saknar under våren och som min kropp säkerligen skulle uppskatta. Även box saknar jag en del, vilket jag märkte i onsdags på träningsskolan då barnen fick pröva box. Nästa vecka ska jag nog försöka lägga lite krut på att kanske komma iväg på ett sånt pass som jag saknar.. Det är nämligen också en lite lugnare löparvecka nästa vecka, så det kan säkert passa bra..
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0