Isovecka

Förra veckan så bestämde jag mig för att köra en vecka ISO, som är en "diet". Jag skulle dock inte kalla den för diet eftersom jag tycker det är ett så negativt laddat ord. Istället vill jag kalla Iso för en väg att att alltid sträva åt att äta. Särkilt när man tränar mycket, för iso handlar om att bygga muskler och förlora fett. ISOdieten är skriven av Fredrik Paulún, Martin Brunnberg och Kristina Andersson. När jag år 2009 bestämde mig för att gå ner i vikt så körde jag Iso. Det resulterade i 20 kilos viktnedgång och en start in i mitt intresse för bra mat, träning och hälsa.

Såhär säger grundarna själva om Isodieten:
Isodieten är en diet uppbyggd av vetenskapens vassaste verktyg för att uppnå optimal hälsa och effektiv viktminskning. Det handlar om lågkolhydratkost med hög kvalité, kolhydrater med lågt GI, bästa tänkbara fettkällor, näringstätt och energifattigt, regelbundet matintag, inga tillsatser, rena och natruliga råvaror. Ett helhets tänk helt enkelt.
ISO - Betyder "lika" på grekiska och syftar till att kalorierna är jämt fördelade mellan kolhydrat, fett och protein.
Diet - Betyder "kosthållning" - INTE bantning.

Text hämtad från Isodieten.se

Jag bestämde mig alltså förra veckan att köra isodieten, och det har gått jättebra. Har hittat många trevliga och goda recept. Jag har inte känt mig hungrig eller trött och jag har tyckt att jag har presterat bra på mina träningspass. Jag har inte haft ont i magen, som jag kan ha ibland av för mycket gluten. Och det bästa av allt är att jag har gått ner i vikt. Nästan lite för mycket på en vecka, men jag är såå nöjd!!

-2,5 kilo blev det på vågen, och jag var till och med tvungen att väga mig flera gånger på olika ställen i lägenheten, så att vågen inte lurade mig. Men samma siffra visades. Mina mått var dock hyfsat lika från förra veckan med någon cm minus på höfterna. 

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0