Första vårtecknet

Under min löptur idag så dök det första för mig riktiga vårtecknet: FASANTUPPEN
 

Han är så vacker fasantuppen, dock har han en fruktansvärt dålig sångröst, men det spelar ingen roll, för så fort jag hör honom så blir jag lycklig i hjärtat. Han bär med så många minnen för mig. Och jag längtar massor till Visingsö när jag hör honom. På tal om vårtecken så stötte jag på ett annat vårtecken idag. Inte alls lika trevligt vårtecken men för mig ändå ett vårtecken. Jo, påväg till jobbet idag så kom jag i höghastighet på cykeln in i en kurva, eftersom kurvan var full av gruset som lämnats kvar nu när snön har försvunnit så gled jag med cykeln och gjorde världens vurpa. Vurpan rev upp min handflata och mitt knä, men på något sätt så kändes det helt okej. Kanske mest för jag hade bråttom och skyndade mig vidare, men också för at tjag såg det som ett vårtecken! :-)
 
7 km löpning blev det i alla fall idag, varav 4 km var det bara att bita ihop till fartlek. Fartleken var seg och jobbig och jag kände mig inte alls i form för det. Blev många dåliga kilometer tider, men så får det vara ibland.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0