2 riktigt bra pass

I Göteborg i helgen så fick jag faktiskt till två riktigt bra löppass. Sådana där pass när allt bara stämmer och det är en fröjd att springa. Dom kommer inte ofta dom passen, men när dom väl är där så är det underbart och man förstår varför man tränar för att orka springa sådär.
 
Det ena passet var ett 15 kilometerspass som vi sprang i Skatås i Göteborg. I stort sätt hela familjen var med och motionerade, men på olika sträckor. Jag själv satte fart på 10 kilometersbanan, som är ordentligt backig. Eftersom jag är så ovan att springa i backar, då det är alldeles platt i Örebro så kändes det på flåset och i benen. Men återhämtningen uppe på backtoppar skedde snabbt och benen hittade snabbt tillbaka till att fortsätta springa på i härligt tempo. Efter 10-kilometers banan tog jag två varv på 2,5:an. 2,5:an och 10:an i Skatås avslutas båda med samma djävulsbacke, som verkligen suger det där extra ur benen och tredje gången jag skulle ta mig uppför så visst jag knappt om jag skulle orka. Men det gick, hela vägen! 15 kilometer med en kropps som kändes helt i form. Jag kände till och med att jag hade orkat många kilometer till.
 
Det andra passet utfördes igår innan jag skulle ta tåget tillbaka till Örebro. Eftersom denna veckan är så fullproppad med diverse saker som ska ske så kände jag att jag verkligen var tvungen att springa ett utav mina veckopass för att börja beta av dom. Passet som skulle utföras var ett snabbdistanspass som såg ut såhär:
 
2 km uppvärmning
200 meter Löpskolning
5 km Snabbdistans
2 km Nedvarvning
 
Jag stack iväg och uppvärmningen var nog där det sög som mest i benen. Jag tror det var dom 15 kilometrarna som gjorde sig påminda. Men sen var det inget att tänka på utan bara ge sig av i hög fart in i snabbdistansen. Och jäklar vad fort det gick. Jag gjorde alla kilometrarna i 5,30 tempo, och dom bara flög förbi. Kroppen var verkligen med!
 
Verkligen två riktigt bra pass såhär ca 2 månader innan Göteborgsvarvet! Förresten, eftersom jag pratar så mycket löpning i detta inlägget så måste jag rekommendera er att kolla in detta. Jag hade gärna åkt om jag hade haft tid och mer pengar. Spring för livet
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0