Vinön

 
Tanken var ju att åka till Söderköping/Norrköping idag till imorgon, men efter mycket resande de senaste och kommande dagarna så kändes det inte aktuellt att åka iväg. Ibland är det skönt att upptäcka hemmaplan istället, man är ju ofta väldigt hemmablind. Så idag blev det en dagsutflykt ut till Vinön som ligger i Hjälmaren bara några mil från Örebro. Vi tog färjan över till en solig oas som bjöd på vandringsled och sedan gofika i gassande sol. Även lite doppande av tår i Hjälmaren blev det, men kallt som tusan.
 
 
 
 
Visst hade vi en helt fantastisk dag på Vinön men jag insåg hur bortskämd jag är med att få tillbringa hela mina somrar på världens finaste ö. För Vinön är ingenting mot Visingsö. Om du inte har varit på Visingsö så måste du åka dit!! Mitt paradis! Den som inte tycker Visingsö är vackert, är nog inte vid sina sinnens fulla förstånd.. :-)
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0