Tankar under en onsdagspromenad

Hastigt och lustigt åkte jag ner till Göteborg igår. Detta var inte alls planerat och det gick väldigt snabbt, så snabbt så jag inte ens hann att få med mig något mer än de kläder jag hade på mig. Först tänkte jag att det gör inget att jag inte fick med mig något, men efter några timmar så började jag sakna det ena och det andra. Allra mest saknar jag min löparutrustnig, alltså skor, funktionströja och funktionsbyxor. För redan igår kväll kom suget efter att ta en löprunda. Efter att ha rotat runt bland mammas kläder utan att finna något som kunde funka att springa i så bestämde jag mig för att i alla fall ta en promenad. Det fick till och med bli en promenad i mina löjligt platta ballerinaskor.. Även idag kände jag samma sug och fick i alla fall fram ett par gamla toningskor ur mammas garderob som jag kunde promenera runt i..
Antagligen har jag ett så stort sug dessa dagar bara för att jag vet att jag inte kan springa då kläderna inte är med. Man vill ju typ alltid ha det man inte kan få.
 
En bra utrustning är A och O för att få en behaglig upplevelse av träningen. Inte bara för att det fungerar bättre och har den kvalité som behövs för sporten, utan också för att med rätt utrustning känner man sig bättre och snyggare, vilket gör att man också utför aktiviteten och sporten bättre. Många som ska börja med träning för första gången får ofta rådet att köpa sig nya skor eller kläder, många väljer då budget varianter för att inte lägga för mycket pengar på något som de kanske inte fortsätter med. Om man tänker på det sättet så tror jag det är mer chans att man misslyckas med att börja träna eftersom inställning att kunna sluta närsom gör att man kanske inte ens försöker känna att det är kul. Men om man istället ger sig tusan på att det här ska jag bli bra på, eller det här ska jag göra nu ett tag fram över, så tror jag det finns större chans att man verkligen lyckas att göra det.
Lite på det här sättet kände jag med cyklingen innan tjejvättern. Från början tänkte jag bara cykla på min vanliga citybike utan mer utrustning än min hjälm, men sen beslöt jag mig för att köpa en racer och in i det sista köpte jag även cykelbyxor och cykeltröja. Och gissa om upplevelsen blev något helt annat? Nu är jag faktiskt riktigt sugen på att cykla mer, längre och snabbare!
 
Lite tankar från mig under en onsdagspromenad.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0