Semestertrip till Östergötland

Nu närmar sig sommaren på allvar och som vanligt startar jag min sommar med lite ledighet från både jobb och skola. Dessa lediga dagar brukar jag ägna till att åka någonstans och uppleva Sverige. Jag är ju inte en person som gillar att ligga på stranden och lapa sol när jag är ledig, jag gillar ju att göra saker och uppleva. Även mina semesterdagar brukar innebär träning och gärna på annan ort.
I år tänkte jag ta ett par av dessa dagar i Östegötland, närmare bestämt Norrköping & Söderköping. Planerade aktiviteter är löpa på Östgötaleden, guidad vandring i Madickens kvarter, Besök på glasscafét i Söderköping, ett pass på friskis & svettis Norrköping, och möjligtvis lite kanotpaddling. Men finns det något som man inte bör missa i närheten. Jag vet, Östergötland är stort och mer än bara Norrköping och Söderköping. Men det kanske möjligtvis finns något mer i närheten som man borde ta sig en titt på eller något kul som borde göras. Tips?
 
Eller har ni andra smestertips som är upplevelsebaserade att dela med er av?
 
Min bästa semestertrip gjorde jag förrförra sommaren då jag och en vän åkte ner till Helsingborg där vi ställde bilen och tog våra cyklar över med färjan till Helsingör. Från Helsingör cyklade vi ner till Köpenhamn. En sträcka som bjöd på massor av sol, konstutställning på Louisiana, god mat, och mängder av vackra vyer och fantastiska hus. Dessutom är Köpenhamn en utav mina favorit städer i världen, så att med träningsvärk i benen bara strossa runt på Köpenhamnsgator är ett sommarminne som jag för alltid kommer bära med mig.
 
Bild från Danmark och Konstmuseet Louisiana
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0