Inga krav

Sen Göteborgsvarvet och vårruset har jag inte varit ute och sprungit en ända gång. Jag har ju dels varit sjuk och dels inte haft något sug över huvudtaget. Men idag kom suget. Trots att det var ett litet sug så var det ändå ett sug efter löpning och det kan man ju inte säga nej till. Så löparkläderna åkte på och ut sprang jag i det klibbiga åskvädret. 3 kilometer, sen sa träningsvärken från gårdagens triathlonpass ifrån och jag lyssnade på kroppen och tog de sista två kilometrarna i promenadtempo. Det är ju så skönt när man inte behöver pressa sig själv och kan lyssna på vad kroppen vill. Inga prestationstankar kring tider, kilometrar eller teknik. Bara köra efter behag. Lika mycket som jag älskar sådan träning så älskar jag också prestationsträningen med ett mål i fokus. Men just nu passar jag på att njuta av sådan här känslobaserad träning.
Imorgon ska jag fortsätta att njuta av träning utan några prestationer. Ett medelpass på friskis som jag läääänge har velat gå på. :-)
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0