Trappan i Kvarntorp

Strax innan 9 imorse så åkte jag och min fina Ellen iväg till Kvarntorp utanför Kumla, för lite trappträning. Jag hade hört talas om denna trappa genom olika bloggar och tyckte att det verkade häftigt att det till och med fanns en utmaning som är ganska känd. Besegra trappan heter utmaningen och handlar om att springa upp för trappan och bilvägen ner, 10 varv inom 5 timmar. När man gjort detta kan man räkna sig till de som har besegrat trappan. Mer om utmaningen kan ni läsa på besegratrappan.se. Trappan är väldigt populär för både träning och kultur, för när man kommer upp på toppen så väntar en konstutställning med spännande konstverk och skulpturer. Även en liten glasskios finns där uppe som man är välförtjänt av oavsett hur många gånger man har tagit sig upp för trappan.
 
Jag och Ellen åkte dit i tron om att det skulle vara lätt och enkelt att ta sig upp och ner 10 varv, en sträcka som slutar på drygt en mil. Denna tanke fick vi äta upp redan första varvet. Efter halva trappan va pulsen skyhög och knäna gjorde motstånd. Jag fick tänka om och beslöt mig för att köra 5 varv istället, då jag var tvungen att spara mig till att leda medelpass på kvällen. Det gjorde jag helt rätt i.
Ellen kämpade dock på och besegrade trappan på 2 timmar och 3 minuter. Stolta och drypande av svett åkte vi därifrån, men verkligen inte för sista gången. Jag har ju ännu inte besgrat trappan och det ska jag inte ha ogjort!
 
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0