Knäckebröd

 
 
Ni kanske undrar vad det är för något på den här bilden. Men det ska jag säga er att det här är sommarens godaste. Jag äter det till frukost, lunch, mellanmål och kvällsmat. Knäckebröd utan mjöl, socker eller andra onödiga saker. Nyttigt och gott! Ännu godare blir det med smör och ost på! Mums!
Jag ska inte ta åt mig äran för dessa skapelser, det är nämligen Jonatans syster som har bakat dessa, och idag fick jag även receptet av henne. Så jag hoppas jag med mina icke bakkunniga fingrar ska kunna fixa detta goda knäckebröd.
 
Recept:
1 dl skalade sesamfrön
1 dl hela linfrön
1 dl solroskärnor
1/2 dl pumpakärnor
ca 1/2 msk flingsalt
2 1/2 dl hett vatten
50 g kokosfett
1 msk fiberhusk
 
Vattnet och kokosfettet ska blandas med varandra och sen ska det blandas med det andra. In i ugnen på 175 grader i ca 1 timma. Ta ut plåten och skär i lagom stora bitar och sedan in i ugnen igen på eftervärme i ca 1 timma till.
 
Låter ju inte så svårt!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0