Snabbdistans

Idag ville marathon.se att jag skulle springa 9 km, varav 5 km skulle vara snabbdistans. Snabbdistans är verkligen inte något jag är bra på. Jag försöker ta dom passen med en nypa salt och om jag ökar farten med en hundradel så är jag nöjd.
 
Jag satte igång med 2 km uppvärmning och bara det kändes i benhinnorna.. Sen stack jag i väg på min snabbdistans och pressade på ganska bra. Jag lyckades ta mig tusan hålla mig under 6 min/km alla 5 kilometrar utan en, men det var för att jag fick lite krångel med musiken som jag hade i öronen just på den kilometern
 
Såhär såg min snabbdistans ut:
Km 1: 5.53 min
Km 2: 5.48 min
Km 3: 6.12 min
Km 4: 5.47 min
Km 5: 5.30 min
 
Det kanske inte låter så snabbt detta, men för mig är det väldigt bra efter att ha legat och trampat på ett 7 min/km tempo sen jag startade med göteborgsvarvsträningen i år. Men självklart ska det bli bättre.
 
Musiken peppade på mig ordentligt och därför bjuder jag er på en låtlista som innehåller mina löpfavoriter just nu.
Elins peppmusik
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0