Skivstång/Intervall

Idag har jag kört veckans hårdaste pass. Skivstång/intervall! Lite hatkärlek till detta pass. Idag var det mest hat eftersom jag haft Migrän hela dagen och trots att jag bara låg i min säng mellan klockan 12.30-16 med sällskap av konståknings EM, så ville ändå inte migränen släppa helt. Migrän är det ända dåliga som jag har ärvt av min pappa.. :P
 
Trots migränen som dock hade blivit lite bättre begav jag mig till Friskis för att stångas med stången.. Till min stora besvikelse så har jag nog blivit lite svagare, för jag tror ändå att jag har orkat ta mer på stången.. Eller också var det migränen som satte stopp där med. Triceps kunde jag iallafall puffa på ganska ordentligt..
 
Jag gillar verkligen kombinationen skivstång och intervaller. För skivstång i sig tycker jag är ganska tråkigt. Visst blir jag svettig och visst är det jobbigt, men jag vill liksom få upp pulsen också och suga musten ur varenda liten fiber.. Och med dessa tunga intervaller efteråt så får man verkligen göra det!
 
Jag lägger alltid veckans tyngsta pass på fredagar, så att jag kan gå in i helgen och känna mig duktig, och välförtjänt av lite slappa dagar. Ikväll välkomnar jag helgen med chilisoppa och pannkakor!
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0