Simning

Imorse cyklade jag och Ellen iväg till Gustavsviks simhall för att simma oss igenom 1 kilometer. Jag gillar inte badhus.. Ofta är det ofräscht, dyrt, och framförallt väldigt jobbigt att visa sig så naken.. Men ska man klara av Vansbro tjejsim så får man bita ihop och bara göra det. Vi klev i bassängen och stod en lång stund för att vänja oss vid det kyliga vattnet.. Sedan satte vi av, meter efter meter.. Men vad långsamt det gick och vad tråkigt det är. Ellen simmade om mig och höll ett mycket högre tempo, medans jag hade väldiga problem med att försöka hålla huvudet över vattnet utan att få kramp i nacken..
 
1 km på 36 minuter. Verkligen ingen höjdar tid, men nu vet jag hur jag ligger till. Och nu har jag gjort premiär i samhallen på måndagsmorgonen som jag nu ska vända till att bli en tradition!
 
Vansbro! Here I Come!!
 
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0