Oerhört hedrad!

Igår fick jag ett telefonsamtal från Örebro läns idrottförbund. Att dom ringde tyckte jag inte var så konstigt eftersom örebo läns idrottsförbund också har samarbete med Friskis ibland, och det gjorde att jag tänkte att dom ville bjuda in mig till någon plattform för samtal, eller att dom kanske ville beställa mig till nått pass. Men i vilket fall hade jag inte så höga förväntningar på samtalet. När rösten på andra sidan luren istället började prata om Örebro galan och nomineringar till årets pris som årets idrottledare så var jag tvungen att tänka efter. Hade personen ringt fel? Men icke.. Stolt kan jag nu presentera mig som en av tre nominerade till Örebro galan 2013. Jag är så oerhört hedrad och kan inte förstå att det är sant. Varför har dom valt lilla mig?
 
Efter telefon samtalet började jag genast tänka på att jag bara för några år sen vägde långt över min normal vikt och har hela mitt liv fått kämpa för att få folk och förstå att jag också kan vara idrottsintresserad eller det minsta duktig på idrott. Jag tänker på alla som har gett mig snea blickar när jag har berättat att jag är idrottsledare.
Jag tänker på alla idrottslärare som jag har haft på grundskolan, gymnasiet och även på idrottshögskolan (där jag gick en termin), som gång på gång sågat mig bara på grund av min övervikt. Jag minns specifika tillfällen då klassen tillexempel skulle springa 3 km för att få godkänt i idrott, och jag övade och övade för att klara det. Jag klarade det, men inte på den tid som min idrottslärare tyckte var bra, och istället för att säga att det var bra gjort så sa hon bara att det var underkänt..
Jag tänker på hur kul jag tyckte det var med idrott men hur tillbakahållen jag kände mig på grung av min vikt, men hur jag sedan hittade friskis & svettis och fick för första gången känna att det var okej att träna trots mitt utseende.. På friskis fick jag vara mig själv, och kanske till och med skapa mig själv..
 
Jag är så glad att jag idag har fått en så fin utmärkelse som nominerad till årets idrottsledare, och jag hoppas verkligen att jag kan peppa barn, ungdomar och vuxna till att tycka om att röra på sig. För det är rörelseglädjen som är viktigast!
 
Även om jag inte vinner så är jag oerhört stolt och tacksam. Nu väntar gala om bara några veckor!!
 
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad fint att du äntligen får den uppskattning du är värd! Heja dig!

2013-01-29 @ 19:51:00
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: Malin

Stort grattis Elin! Så stolt över dig! Kramar

2013-01-30 @ 11:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0