Konståkning eller snarare konstigåkning

Solen lyste i förmiddags så det fick bli en liten utflykt till isrinken här i närheten. Jag såg fram emot åkandet men när jag väl ställde mig på skridskorna så var det inte alls så kul som jag kom ihåg. Det fanns liksom inte så mycket att göra än att åka runt, runt och akta sig för ishockeyspelarna som knappt tittade upp när dom styrde pucken över isen..
 
Jag har faktiskt åkt konståkning en gång i tiden, och tyckte faktiskt då att jag var ganska duktig på det. Jag åkte flera dagar i sträck ibland och i flera timmar. Jag skulle inte säga att jag är dålig nu heller, men några konster kan jag inte göra längre. Mest bara åka och bromsa vilket inte är lika roligt att fördriva tiden med. Så efter en kort stund så gav jag och mitt sällskap upp och gick hem. Hemma väntade en god värmande soppa!! Slutet gott allting gott!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0