Träningstidning

Idag fick jag en lite försenad födelsedagspresent i min brevlåda. Mina vänner hade köpt en tidningsprenumeration på tidningen Aktiv träning till mig. Jag har länge funderat på att prenumerera på en träningstidning för jag tycker verkligen det är kul att läsa och inspireras. Och ofta när jag läser så blir jag sugen på att träna när jag läser en träningstidning. Men självklart vet jag att man inte ska ta träningstidningar på största allvar.
 
Härom veckan köpte jag Iform tidningen. Jag gillar faktiskt den tidningen, men den bör man verkligen ta med en nypa salt ibland. Tillexempel när det står: Fixa 6 packet på 6 vekor. Hmm, från vilket utgångsläge är min första tanke?
 
 
Träningstidningar jag gillar är:
Iform - mest för att den är snygg och fräsch med mycket lättsmälta reportage.
Runner's World - Är man insnöade på löpning så är den tidningen fantastisk.
Stark Magasin - Tycker faktiskt att den här tidningen har blivit mycket bättre. Jag kom ihåg när den var ny för några år sen, då kändes den mest plottrig. Men idag känns den fräsch.
Friskispressen - Friskis egen tidning. Jag är ju lite jävig när det gäller den, men den är ju sååå bra!
 
Vilken träningstidning gillar du? Tips?
 
/PiggElin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0