Sportlov = sport??

Första dagen på sportlovet för örebroarna. Fast om man går på universitetet så har man ju inget sportlov. Men, eftersom typ alla mina lärare är på sportlov, så har jag inga lektioner och det innebär ju lov. Men är det någon sport i mitt sportlov? Är det någon sport i andras sportlov?
 
Från början hette lovet kokslov, eftersom det användes för att spara på uppvärmningen av skollokaler. Fler och fler började använda lovet till att åka på skidresa eller skridskor eller liknande och därefter har lovet fått sitt namn sportlov.
 
Frågan är bara hur många som verkligen sportar på sitt sportlov idag?
 
Själv sitter jag och planerar mitt sportande för denna veckan. Och till helgen väntar ett litet sportigt äventyr. Vad det ska bli är jag inte helt säker på. Men här är några förslag:
  • Långpass löpning till något trevligt ställe där man kan sätta sig och fika lite och sen ta bussen tillbaka.
  • Om snön ligger kvar så kanske man kan åka längdskidor ett lite längre äventyr. Det ska tydligen finnas något trevligt spår i ånnaboda där man även kan stanna vid någon kaffestuga och möjligvis få sig en våffla.
  • Någon längre vandring i skog och fin natur. Stopp någonstans ut med vägen för korvgrillning och mys.
Ja, det är några förslag. Vad det blir får vi se. Vad det än blir så ser jag mycket fram emot det. OCh om du är sugen på att följa med så är det bara att höra av sig.. :-)
 
Bild från i höstas, då vi begav oss på ett löparäventyr på bergslagsleden.
 
/PiggElin
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0