Spin/puls

Idag vågade jag mig på något nytt som jag har funderat på länge. Spin/puls, vilket är ett spinningpass med pulsklocka. Man knappar in sin maxpuls och sedan visas ens puls på storbildsskärm och man har därmed lätt att ligga i rätt procent av ens maxpuls. Sjukt bra träning, och väldigt roligt!! Det blir ju liksom så tydligt när man ser om pulsen är där den ska vara.

Det är ju svårt att veta sin maxpuls om man inte har gjort något maxpulstest. Men på passet fick vi räkna 226 minus sin ålder. Tyvärr stämde inte detta så bra på mig, då jag knappt orkade kämpa mig upp till ens 80% av min maxpuls eftersom det blev alldeles för tungt på bara 70%.. Och jag tror verkligen inte det handlade om att jag hade svårt att ta mig ur bekvämlighetszonen för jag fick verkligen slita..

Som jag tidigare har sagt så är jag inte mycket förtjust i spinning, men det här var riktigt kul. Man blir så fokuserad på nått annat. Och man vet att man kämpar och att det ger nått, för det ser man på pulsen..

Blir riktigt sugen på att börja springa med pulsklocka.. Jag har ju faktiskt pulsklocka så jag borde verkligen använda den.

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0