Spenatsoppa

Att komma in efter en löptur i kylan är verkligen skönt. När isande vindar blåser genom ben och märg, då är det skönt att komma innanför dörren, snabbt dra av sig kläderna, hoppa in i en varm dusch, och därefter njuta av en varm soppa.
 
Ett av mina "nyårslöften" var att jag skulle börja äta mer soppa, och det har jag verkligen gjort de här två första månaderna. Idag har jag tillexempel avnjutit en mycket god spenatsoppa. Nyttig, god, enkel och billig!
 
 
Vet inte riktigt hur jag fick den så där perfekt som jag vill ha den, men här är vad jag hade i:
smör som jag smälte
blandade i grahamsmjöl
i med massa frystspenat
ca 4 dl mjölk
ca 4 dl vatten
vitpeppar och salt
Och ett kokt ägg också, för att det är gott och för att jag behöver protein :-)
 
Blev massa soppa som jag kunde frysa in i matlådor.
Och nu är jag varm igen efter den kalla löpturen!
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0