Löpband

Usch, vad trött jag är på vintervädret just nu. Jag vill ha VÅR. Det går inte att springa ute. Jag fryser och det är svårt att få fäste under fötterna. Inte ens mina dubbar funkar särskilt bra. Och när underlaget inte är bra så blir löpstilen jobbig och tiderna sämre. Därför har jag de senaste två gångerna sprungit på löpband, även om löpband är så galet mycket tråkigare än att springa ute. Idag var dessutom tanken att jag skulle pressa tiderna lite eftersom jag ville få till ett riktigt bra stegrande pass, och att pressa ner kilometer tiden är ju galet mycket enklare på ett löpband där man bara behöver följa med och inte pressa så mycket själv..
 
Efter 1 kilometers uppvärmning så satte jag fart. Jag började att hålla första kilometern i 6.10 tempo. Benen hängde med bra och det kändes som att jag kunde pressa på mycket mer än vad jag hade trott först. Andra kilometern pressade jag därför upp till ett 5.50 tempo. Redan 5.50 är en kilometertid som för mig är jobbig. Oftast ligger jag runt 6.15-6.30 när jag själv får bestämma.
Den tredje kilometern åkte upp till ett 5.37 tempo. Och på den 4 kilometern så kändes det fortfarande väldigt bra men jag var rädd att jag inte skulle orka hela vägen om jag pressade på ännu mer, därför låg fjärde kilometern på ett 5.37 tempo den med. Men på femte kilometern så pressade jag upp så att jag låg på 5.27 vilket var tanken att jag skulle hålla båda de sista kilometrarna. Men när det var 500 meter kvar så ville jag prova att pressa mer, så jag pressade på ordentligt och dom sista 300 så låg jag till och med på 5.00.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sjukt tråkig bild, men jag var så stolt när jag kom ner på 5.27 så jag var tvungen att på springande ben försöka fånga det på bild. 
Jag är så sjukt nöjd! Det bådar gott för att kunna slå min tid på GBGvarvet i år igen!
 
/PiggElin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0