Kvällspass

I flera dar har jag faktiskt varit sugen på att komma till gymmet, och när jag idag hade 8 km löpning varav 5 km snabbdistans inplanerad i mitt träningsschema, så såg jag min chans att kunna ta dessa kilometer på löpbandet på gymmet och mysa lite där inne. Det är ju så galet mycket lättare att komma upp i höga farter när löpbandet håller farten åt en..
 
Efter 2 kilometers uppvärmning så fick jag sån jäkla håll så jag funderade på att ge upp. Hur jag än gjorde så försvann den inte utan bara blev värre. Men jag kämpade på och försökte andas djupt, knöt nävarna, och drack vatten. Hållen höll i sig i 4 km men när den var borta så var det som en dröm att springa. Mina ben kändes lätta och snabba och jag kom upp i 4.50 min/km på sista kilometern! Trots mina snabba och starka ben så sprang jag för sakta enligt schemat, men det var ju just hållet som gjorde att det gick så sakta i början, så jag är ändå nöjd..
 
Så här såg passet ut:
2 km uppvärmning
5 km snabbdistans, skulle springas på 26-27 min men jag sprang på 29..
1 km nedvarvning
 
Nu är jag nöjd och glad, och kan lägga mig lycklig!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0