Världens löpning

Idag har jag köpt en bok. Min nya inspirationskälla. En helt ny typ av bok.
Fler och fler väljer att kombinera träning och resa. När jag reser bort så har jag nästan alltid löparskorna med mig för att kunna sticka ut på en seightseeinglöptur. Och nu kommer dessa löparrundor bli ännu fler, lättare och roligare.
 
 
Världens löpning är en bok som presenterar 12 stycken städer i världen utifrån löparrundor, varav en kort (3-5 km), en lång (runt milen), och en seightseeing runda. Till varje stad får man också tips på boende, restauranger, sevärdheter samt lite tips från en känd löpare som är kopplad till staden. Städerna som presenteras i boken är New York, Bangkok, Prag, London, Berlin, Rio de Janeiro, Köpenhamn, Rom, Paris, Barcelona, Kapstaden och Stockholm. Eftersom jag planerar att åka till London till våren, så kan jag lova att boken ska få följa med dit. Nu väcktes verkligen resesuget.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0