På cykel på Österlen

Idag började den riktiga färden genom Österlen. Vi åt en tidig och stadig frukost på hotellet i Trelleborg, packade bilen och åkte till sövestad. Där byte vi bilen mot cyklar och begav oss iväg. Passerade stad/by efter stad/by och såg ett tjugotal vackra rovfåglar som jagade över fälten. Kuperat som tusan, men vinden och värmen höll sig på en lagom nivå.

Lätt och smidigt hade vi cyklat 4 mil när vi kom upp till Sjöbo där vi cyklade in på eriksgården som bjöd på bärbuffé. Bjöd kanske är fel ord, men värt pengarna och cyklingen var det helt klart, särskilt de hembakta havreflarnen som jag inte kunde sluta tugga på!

När vi proppat oss fulla med hallon, jordgubbar, blåbär, krusbär, björnbär, körsbär, glass, chokladsås, flarn och (pappas favorit) grädden, så cyklade vi neråt igen. Då började äventyret! Felkörningar hit och dit, då vägen var så himla dåligt skyltad. Grusvägar som skumpade rumpan blå. Solen som stekte våra näsor glödande. Och på slutet motvind som gjorde oss fruktansvärt trötta. Men tillbaka till sövestad kom vi, och där stod bilen och väntade så snällt.

Eftermiddagen/kvällen har vi tillbringat i Tomelilla och Kivik. Och i Kivik ska jag nu släcka lampan och säga godnatt!

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åååhhh... Mitt Tomelilla! Visst byn är väl kanske inte så jättespännande, men som jag saknar tiden där! Vart i Kivik har ni bott??//Jenny

Svar: Ja, Tomelilla verkade vara mysigt. Tyvärr hann vi inte stanna där så länge, men det var mysigt. I kivik bodde vi på ett ställe som hette Agda lund som vi hade fått tips om. Mysigt, god frukost, men galet lyhört!
PiggElin

2013-08-07 @ 07:01:22
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: Jenny

Agda Lund har jag aldrig besökt själv, men jag har tipsat folk dit flera gånger vet jag! =) Låter som att ni har en toppentur på Österlen.

2013-08-07 @ 23:52:15
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0