2XU compression tights

 Nu har jag också köpt ett par, trodde aldrig det skulle hända, men dom är ju så fantastiskt snygga! Sedan min bästa vän köpte ett par så har jag drägglat efter ett par likadana, och när dom nu fanns på rea på XXL så var jag bara tvungen att slå till. När jag provade dom så satt dom som ett smäck och jag kände mig genast sportigast i världen och det är ju inte fel. Så även om jag inte tror på själva compressioneffekten så kommer jag iallafall känna mig mega snabb!
 
Det här kan man läsa om 2XU tightsen:
"Om du är van med att springa med löpartights kommer du att älska de här. De ger dig en skön känsla i benen under ditt träningspass och snabbar på återhämtningen när du kommit hem.
Tightsen är sydda i 2XUs nyutvecklade material PWX FLEX för bästa möjliga rörlighet och flexibilitet. Det är ett kraftigt material i 70 denier som ger mycket god stöttning till vader, lår- och sätesmuskulatur. Tightsen förebygger skador och stela muskler genom ett graderat tryck som ökar blodflödet tillbaka till hjärtat. Trycket reducerar också anhopningen av slaggprodukter i arbetande muskler. Trötta och stela ben blir ett minne blott. Dessutom är de riktigt snygga!"
 

Någon som äger ett par och känner skillnad i prestation?
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0