Upptäcksfärd

Jag har vilat från löpning och tyngre träning i två dar, då min vad har varit lite hård av lite överansträning. Men idag kändes vaden mycket bättre och därför vågade jag mig ge mig ut på det sista riktigt långa passet innan Göteborgsvarvet. För nu är det bara 20 dagar kvar, och de pass som är kvar handlar mer om att hålla i formen än att bygga upp sig. Jag känner mig i galet god form och passet idag var mycket bra. Att 18 kilometer kan kännas så naturliga att springa är fantastiskt och bådar gott inför halvmaran..
 
Idag sprang jag utan att ha en tanke vart jag skulle springa, jag följde vägar och stigar som jag aldrig hade sett tidigare under mina 4 år i Örebro. Det är både spännande och roligt att uppleva nya vyer och miljöer. Dock måste man vara beredd på att det kan bli helt fel ibland, vilket jag också fick uppleva då jag helt plötsligt stod på en tågräls och inte visste hur jag skulle ta mig ner från den.. Men med lite smidiga rörelser kunde jag hoppa ner och hamnade på en cykelbana som tog mig åt rätt håll..
Men helt vilse blir man inte alltid, ibland händer det istället att man hittar slingor i helt underbart vackra miljöer som man tidigare har missat trots att man har sprungit nästan exakt där ett 100 tals gånger innan.. Detta hände också idag då jag bara av ren intuition tog en avstickare från cykelbanan och kom in på en markerad löparslinga. Löparslingan startade och slutade vid ett så vackert värdshus som dessutom verkar ha mycket fin mat och trevliga evenmang. Så det måste jag testa någon dag. Dessutom måste jag springa slingan igen om bara någon vecka, för då är förmodlingen slingan full av vitsippor som man kommer dansa igenom på lätta steg. Heja våren!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0