Pigg som en lärka

Efter löpningen igår så kände jag mig så otroligt pigg. Jag längtade redan efter nästa träningspass ute i våren. Känslan hängde kvar även imorse när jag vaknade. Och solen som trängde sig in genom persienerna lockade till cykling. Jag drog med mig Ellen, och vi tog en runda på 28 kilometer. Vi pratade om allt möjligt. Tjejklassikern, cykel, göteborgsvarvet, träning och pojkar.. Precis såsom man ska prata när våren flörtar med livet.
Cykelpasset gjorde oss om möjligen ännu mer pigga och glada, och vi hade egetligen velat mer och längre, men man måste kanske nöja sig ibland.
 
 
Ikväll ska vi ha välförtjänt ost och vinkväll. Och vet ni? För en gångs skull så har jag ingen söndagsångest. Jag är otroligt peppad inför kommande vecka som bjuder på diverse trevligheter!
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: My

Hej Elin! Ramlade in på din blogg när jag googlade på landsvägscykling här i Örebro! Har du några tips på vart man kan cykla? Såg att du hade vart ute några vändor :) / My

2013-04-21 @ 23:16:20
URL: http://mybiking.wordpress.com/
Postat av: My

Hej Elin! Ramlade in på din blogg när jag googlade på landsvägscykling här i Örebro! Har du några tips på vart man kan cykla? Såg att du hade vart ute några vändor :) / My

Svar: Hej My! Roligt att du ramlade in här :)
Jag är ju fortfarande väldigt ny på det här med landsvägscykling så än så länge har det inte blivit så många rundor. Har mest blivit avskräckt av allt grus som ligger i vägen.
Men jag har hittat en mysig runda som är perfekt för mig som bor på öster. Den är ca 3 mil lång, beronde på vart man startar och vart man slutar. Jag klickade in vägen på eniro och gjorde en länk som du kan gå in och kika på. :) http://kartor.eniro.se/m/nVhZB
Hoppas länken funkar. Sen har jag hört talas om örebro cyklisterna som cyklar ett långpass varje söndag som man kan haka på. Har inte gjort det själv ännu, men nångång ska jag prova. Lycka till med cyklingen!
/Elin
PiggElin

2013-04-21 @ 23:16:31
URL: http://mybiking.wordpress.com/
Postat av: My

Tack för tipset! Jag ver ute där i krokarna idag faktiskt! Detta var min rutt: http://kartor.eniro.se/m/nVchq
Jag har också tänkt tt pröva på att hänge med Örebrocyklisterna någon gång! Vem vem, vi kanske kan ta en runda nåon gång.. trevligt med sällskap ibland :)

Svar: Åh, tack för rundan. Jag har länge tänkt att prova den rundan bort till Odensbacken. Nu blev jag ännu mer sugen! Ja, det vore väldigt roligt med cykelsällskap. Kanske vi kan testa Örebrocyklisterna samma söndag nångång? :)
PiggElin

2013-04-22 @ 22:35:26
URL: http://mybiking.wordpress.com/
Postat av: My

Ja, det tycker jag verkligen att vi ska göra! Jag funderar på att kanske haka på de imorgon... Det verkar ju vara fint väder! Men vet inte riktigt om jag är redo för det än. När skulle du kunna tänka dig att prova? Vet du, maila mig så kan vi planera in något :) [email protected]

2013-04-27 @ 14:23:07
URL: http://mybiking.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0