Moves

Planen var idag att beta av ett av veckans löppass, men tiden räckte inte till och plötsligt så var klockan 20.00 och jag hade inte ätit sen klockan 14 och det kändes inte som att det va läge att ge sig ut på en runda. Vid sådana här dagar så är jag glad för all vardagsmotion som man får automatiskt genom att ta sig fram på olika sätt. För att hålla koll på min vardagsmotion så har jag laddat ner en app som jag vill tipsa er om. Den heter Moves och fungerar som en typ av stegräknare, men finessen med den är att den håller koll på alla fordon du tar dig fram med, löpning, cykel, gåendes men läser även av om du åker tåg eller bil. Jag använder den mest som stegräknare, som jag aldrig behöver slå på utan registrerar så fort du rör dig med hjälp av gps:en.
Som ni kanske vet så ska man gå minst 10.000 steg per dag för att ha en godkänd vardagsaktivitet enligt världshälsoorganisationen. Detta blir lätt att hålla reda på med hjälp av appen.
 
 
Tydligen hann jag springa i fyra minuter också, men det var för att jag fick lite bråttom :-) Cyklingen var inte mer än att jag tog upp min cykel till mitt förråd och tog dessutom några tramptag, då jag inte kunde hålla mig borta från den.
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0