Jympa i alla åldrar

Startade fredagen bland annat med härliga ungar i åldern 2-5 år, som ville jympa med mig. Vi körde ett minirörispass tillsammans som verkligen fick mig att tagga till. Jag gick därifrån med ett leende på läpparna och jag kände mig alldeles glad inombords.
 
Efter lunch åkte jag till friskis för att nyinviga vårt fina Öster, som har fått större gym och större omklädningsrum. Nyinvigningen bjöd på tävlingar, DJ, snacks och temapass. Först ut körde jag ett juniorpass med ett tiotal juniorer i åldern 7-11 år. Vi körde jympa och lite stationer. Mycket duktiga tycker jag dom var, men dom tappar lätt fokus, vilket inte är konstigt i den åldern. Det krävs ett järnfokus som ledare om man ska klara att få dom intresserade hela vägen igenom.. Men när dom väl gjorde, så gjorde dom det bra!
 
Sen var det dax att "träna mig själv" lite. Medelpuls med tema 90-tal. Jag älskar 90-tal och med både spice girls, backstreet boys och aqua i högtalarna så kändes det så himla roligt att få röra sig och minnas..
Dock blev jag lite trött mot slutet av passet och kände inte riktigt samma glädje som i början.
 
Alltså har jag tränat med alla åldrar idag kan man säga. Från 2 år till vuxen. Och alla åldrar bjöd på mycket fina ögonblick som gav mig energi för dagen!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0