Cykeltur

Idag hade jag inte planerat in någon egen träning eftersom jag skulle leda pass för Almbyskolan här i Örebro. 50 st halvt roade tonåringar hade blivit tillsagda att jympa med mig idag. Och från början var dom inte direkt förtjusta i det. Men jag tror att ju längre in i passet vi kom, ju roligare tyckte dom att det var. Många skratt, många tillrop, många skämskuddar... :P
Men dom var riktigt nöjda efteråt då flera kom fram och frågade vad det kostade och hur gammal man var tvungen att vara för att träna på friskis. Mycket bra betyg tycker jag..
 
När jag sedan kom hem efter en lång dag med både skola, leda pass och praktik, så kände jag ett himla sug efter att få träna mig själv och andas ut lite. Den ljusa kvällen lockade till cykeltur på 26 kilometer. Dock valde jag att göra min cykeltur på min vanliga Citybike istället för racern. Dels för att det fortfarande ligger alldeles för mycket grus på vägarna, och dels för att en vän hängde på.
En himla mysig tur fick vi till som sedan avslutades med korv och bröd. Önskar att vi kunde ha stannat och grillat korven ute på färden, men det fick duga med stekpannan hemma.
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0