Utrustning

Igår var jag på stan i stort sätt HELA dagen. sprang runt i typ alla affärer. Målet var inte att hitta några träningskläder eller träningsartiklar, och för en gång skull så klarade jag mig från att köpa massa sådant.
 
Dock var jag inne i sportaffärer och kikade lite och passade på att fråga om utrustning till min tjejklassiker. Vill egentligen inte behöva köpa för mycket utrustning som kostar för mycket. För vissa av träningsformerna vet jag inte om jag ens kommer fortsätta med efter tjejklassikern är klar.
 
Till Tjejvättern behöver jag en cykel tänker jag. Jag har en väldigt bra cykel, men det är en citybike med lite tjockare hjul. Tänker att jag behöver en cykel med lite smalare däck, men det behöver liksom inte vara värsta racer'n. Min pappa däremot äger en hybridcykel och jag funderar på att låna den. Dock är jag rädd att jag ska vara så dåligt incyklad på den så att jag kommer få ont i rumpan eller någon annanstans.
Annars så har jag hjälm, och kläder tänker jag inte spelar så stor roll. Eller? Någon med erfarenhet?
 
Sedan har vi Vansbro tjejsim där jag inte riktigt vet vad jag bör simma i. Jag vill inte köpa värsta våtdräkten och tänker därför att det får räcka med min baddräkt och kanske några cykelshorts. Pratade med en kompis om detta, hon har nämligen simmat vansbro tjejsim och den gången var det varmast i vattnet någonsin, men dock endast 15 grader!! Brrr. Men jag tänker ändå baddräkt och cykelbyxor och simglasögon!
 
Lidingöloppet har jag inga som helst problem med utrustning till. Jag har ju så mycket löparkläder och löparskor så att jag skulle kunna öppna sportaffär :)
 
Men sen har vi Tjejvasan! Jag har aldrig ägt ett par längdskidor, och det är kanske också den enda utrustningen som är viktigast att den är särkilt utpassad till mig. Man vill ju liksom komma framåt på skidorna! :)
Min tanke är att jag ska lägga pengar på ett par bra skidor som jag kan åka på även efter tjejvasan. Det är ju många gånger jag har önskat att jag hade ett par skidor. Om någon månad så kommer de komma in säsongens skidor och skidpaket i affärerna. Då ska jag finnas på plats och se om jag kan få tag i ett paketpris med skidor, bindning, pjäxor och stavar. Detta kommer kosta en del, men det är det värt. Kanske man kan önska sig skidor i Julklapp?
Har också funderingar över rullskidor, så jag kan öva trots att Sverige är dåligt på att producera bra snö :) Men det får jag tänka över. Tjejvasan kommer jag ju inte genomföra förrän 2014 som sista grej.. Så det är inte högsta prio just nu. Men ett par skidor som jag kan öva på i vinter prioriteras högt!
 
Har ni några tankar om detta? Kom gärna med tips om du själv har gjort en klassiker, det är verkligen värdefullt!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0