Träningsvärk

Igår var det kickoff för alla funktionärer på Friskis. Vi startade dagen med att träna tillsammans. Det fanns tre olika pass att välja på och jag valde cirkelgym X, som är en utav friskis nya intensiteter för hösten. Cirkelgym X är jobbigare än vanligt cirkelgym och man jobbar ihop i par eller kvartetter för att pusha varandra. Detta gör att man verkligen inte vill ge upp! Till och med uppvärmningen är galet mycket jobbigare då den består av typ burpees och tunga klättringar på golvet. Men det var kul och det känns alltid roligt att träna tillsammans med andra funktionärer då vi ofta är bra på att få ett himla ös och peppande känsla.
Cirkelgym X igår har gjort sig påmind hela natten och imorse när jag vaknade så var det som att en gammal tant steg upp ur sängen. Musklerna runt knäna och min rumpa är så ömma! Jag brukar ofta säga att jag aldrig får träningsvärk i benen, men idag är det bara att hålla tyst om det.. Det känns gött att man antagligen har tränat muskler som inte är så vana. I like it!
 
Jag tror att förra året på Friskisdagarna så valde friskis att ha "ledorden" kill your darlings, vilket dels innebar att försöka uppmana till att våga träna nya intensiteter, nya muskler, eller nya nivåer. Jag tänker ofta på dessa ledord och försöker varje vecka utmana på något sätt. Det är då man kan få sådan här härlig träningsvärk!
 
Har du som läser någon muskel som du särskilt tycker om att få träningsvärk i? När var senast du fick träningsvärk i den? Är det dax att utmana den lite?
 
Efter Cikelgym X så blev det lunch och därefter inspiration inför terminen och våra engagemang inom Friskis. Det var kul och det var trevligt att träffa så många funktionärer och få lite ansikten på några av dom som man inte hade träffat ännu.
Friskiskvällen avslutades med en fest ute på restaurang Svalan där vi bjöds på buffé och underhållning.
 
Men min kväll tog inte slut där. Sedan var det dax att åka på 25 års fest i BALKLÄNNING! Haha, ja temat var, har jag kommit fel? Så jag gick all in och klädde upp mig som att det var nobelfest.
 
(Bilden är inte från igår men den här klänningen var det)
 
/PiggElin
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0