Tidig morgon

För mig är verkligen tidiga morgonar ett helvete. Det seplar liksom ingen roll när jag gick och la mig kvällen innan, om jag ändå inte får sova till halv 9 så tycker jag det är jobbigt att gå upp. Jag har provat att vända på detta många gånger och tänkt att nu ska jag bli en morgonmänniska, men det går liksom inte. Upp kommer jag väl, men jag mår inte bra av det, jag blir sur och arg, och min dag blir almänt trög. Det ända jag kan tänka på är att så fort jag kommer hem igen så ska jag gå och lägga mig, och så blir det också oftast.. Och sova middag är väl kanske inte så bra..
 
Men idag gick jag upp innan tuppen eftersom jag var tvungen att gå promenad med Benny, innan skolan började. Vi traskade iväg och det var verkligen bara han och jag denna tidiga morgon. Kallt och klart i luften, riktigt höstig morgon.. 45 minuter var vi ute, och när vi närmade oss hem igen så kände jag mig pigg och allert. Det var verkligen en ny grej för mig, vilken känsla. Även nu, några timmar senare så känner jag mig pigg. Måste prova detta någon mer gång, kanske kan jag också bli en morgonmänniska?
 
Hur gör du när du går upp tidigt? Något som får dig extra pigg?
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Malin

Önskar jag hade tips för att bli morgonpigg.. Men icke, jag är också trött och blir grinig när jag måste upp tidigt.. Samhället är inte anpassat för oss morgontrötta ;)

Svar: Jag håller med Malin, samhället är verkligen inte anpassat för oss morgontrötta. Jag bävar inför att få fast jobb där man måste befinna sig gärna innan 8. USCH! Jag får bli egen företagare istället. Bestämma mina egna arbetstider. :)
PiggElin

2012-09-19 @ 17:33:10
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: Maria

Hundpromenader är grejen. Det hjälper verkligen. Jag är supertrött på mornarna men med Bempan har jag inget val. :)

Svar: Jag måste helt enkelt skaffa hund! :)
PiggElin

2012-09-20 @ 07:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0