Terminstart

Som vanligt vid terminstart brukar det krylla av folk som vill börja träna igen. Jag är så glad att jag tillhör dom som inte behöver tänka tanken "nu ska jag ta tag i mitt liv och börja träna". Det sitter liksom redan i mig. Jag tar nästan aldrig uppehåll från träning. Det är träning som är min vardag. Okej, så har det inte alltid varit för mig och jag tar uppehåll från annat, såsom att äta sunt, eller träna varierat. Men det jag vill säga i detta inlägg är att det är tråkigt att träningstrycket blir så fasligt högt i början av terminen, och att jag skulle vilja peppa människor till att satsa mer på träning hela året. Vid nyår är det förståss värst, efter alla nyårslöften!!!
Jag gillar raderna: Tänk hellre på vad du äter mellan nyår och jul, än mellan jul och nyår.
Ligger mycket sanning i den textraden, och så borde man tänka lite med träningen också tror jag.
 
Jag är självklart glad att det kommer mycket folk i början av terminen till Friskis och andra gym, men jag skulle bli ännu mer glad om de stannade hela terminen!
Varför lägga ner träningen på semestern? Semstern är väl till för att få ny energi, bli pigg, glad, komma tillbaka stark. Det är ju precis det som träningen gör.. Hmm.. Okej, nu börjar jag låta som en riktig hurtbulle, men erkänn att du håller med mig lite??
 
Jag tror att om man håller i riktigt länge med träning så förstår man till slut att man inte mår lika bra utan den. Jag tror att folk ger upp för lätt och kommer aldrig till den punkten då träning är kul!
Eller också lägger folk ribban för högt och orkar helt enkelt inte. Då blir träningen inte rolig alls. Eller att man satsar på en sorts träning och inser till slut att det inte är så roligt att träna samma sak varje gång.
 
Jag tror iallafall inte att det inte finns tid!!! För det finns det! 24h om dygnet för att vara exakt, och då gäller det att prioritera!
 
Det var mina tankar en måndagskväll!
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0