Omelettmuffins

Idag har jag haft en produktiv dag. Morgonpromenad, frukost, handling, tvätt, ärenden på stan, övat piano och sist men inte minst så har jag prövat att göra omelettmuffins. Det absolut bästa och smarta mellanmålet tror jag. Massa protein och lätta att ha med sig, och man kan i stort sätt fylla dom med vad som helst.
 
Receptet för grunden är jätteenkelt:
6 ägg
1 dl mjölk
lite salt och lite peppar
Rör ihop
 
Häll upp detta i muffinsformar och toppa dom med olika innehåll. Jag gjorde idag fyra olika sorter.
  • 10% fetaost och soltorkad tomat
  • Skinka, fetaost och soltorkad tomat
  • Skinka, 10% vanlig ost
  • 10% vanlig ost och 10% fetaost
Se till att inte fylla dom för mycket, för dom sväller lite i ugnen. In i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter.
 
 
Pröva!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0