Trötter

Efter tre intensiva dagar, med mycket att göra och tidiga morgonar så kände jag mig nästan sjuk i morse när jag vaknade. Jag hade så svårt att komma upp ur sängen och få igång mig. Blev väldigt sen och hann inte ens äta frukost. Efter den starten så har det inte riktigt blivit någon återställning. Lite människa har jag blivit, men jag känner mig fortfarande sliten..
 
Onsdagar betyder ju både att jag ska leda mitt medelpass och träningsskolan. Dessutom har hela förmiddagen rullat på med lektioner och läxor. Jag längtar verkligen till i kväll när jag får bara sitta och titta på bonde söker fru och sen gå och lägga mig.
 
Igår på utbildningen med friskis och svettis, så fick jag äran att lyssna till en grym föreläsning med Susanne Wolmesjö som handlade om barn och rörelse. Jag fick bland annat lära mig att om man tycker något är tråkigt, eller jobbigt så kan man prova att "vifta på svansen" som en hund. Hundar viftar på svansen när dom är glada. Vi är inte hundar, men vi är däggdjur och genom att vifta på vår lilla svanskota så stimulerar vi glädjehormoner. Så prova det nästa gång du har en tung tenta, eller ett tråkigt möte att ta tag i. Spännande va?
 
Så nu ska jag vifta lite på svansen och sedan fortsätta denna dagen med förhoppningsvis lite mer glädje.
 
/PiggElin
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0