Tänk inte för mycket

Jag borde verkligen ge mig ut på en löptur. Det är ju sådant underbart gnistrande höstväder. Och dessutom har jag inte varit ute och sprungit på nästan 2 veckor. Riktigt illa! Jag har ju förstås inte varit still, men jag brukar prioritera löpningen mer än såhär. Jag gillar ju att springa!!
 
Men ibland sitter det så långt inne!
 
Sådana här dagar bör man inte känna efter eller tänka för mycket. Det gäller bara att bit ihop, ta på sig löparkläderna och ge sig ut. För mig funkar det bättre om jag inte bestämmer någon speciell sträcka utan bara ge mig ut precis så länge jag orkar. Ibland lättar det upp när man väl kommer ut och då flyter resten bara på. Ibland blir det tvärtom och varje steg är en plåga. Då får man låta det vara och tänka att man iallafall kom ut och fick en promenad. Man behöver faktiskt inte pressa sig runt en runda. Det går att promenera en stund, eller växla mellan lite spring och lite gång.
 
Så pepp, pepp, pepp! Jag ska ta mig ut!
 
/PiggElin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0