Overnight oats

Vilken mumsig frukost jag fick till. Egentligen är frukosten något som min farfar ofta åt till frukost, och trots att jag tyckte att det har sett väldigt mumsigt ut så har jag inte provat förän nu. Såg nämligen på en blogg för ett tag sen att det är väldigt poppis med overnight oats i USA, och att det mer och mer kommer till Svergie också. Nu låter det som att overnight oats är något komplicerat, men verkligen inte. Snarare väldigt enkelt, eftersom frukosten är färdig när man vaknar på morgonen, vilket innebär att man tjänar massa tid om man som jag har lite svårt att gå upp på morgonen.
 
Blanda ca 1 dl havregryn med valfria nötter och frön. Jag valde kokos, cashewnötter och solroskärnor. Sedan blandade jag det med frysta bär och ca 1/2 dl turkisk youghurt och 1/2 dl lättfil. Blanda ordentligt och ställ in i kylen över natten. På morgonen har havregrynen, fröna och nötterna sugit åt sig vätska och det blir som en gröt. Jättegott och man blir galet mätt! 
Det går att blanda i vilka frö och nötter som helst. Kanske lite torkad frukt, såsom russin, aprikos eller dadlar.
 
Hade egentligen tagit en bild på min mumsiga gröt, men det såg verkligen inte så gott ut som det var, så därför lämnar jag fantasin åt er! :)
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0